Pomme D’Eve

“Delicious autumn! My very soul is wedded to it, and if I were a bird I would fly about the earth seeking the successive autumns.”
— George Eliot —
In ultimul an de gradinita, la ultima serbare am avut rolul Toamnei. Am suferit tare atunci – rochia mea era maro, iar celelalte erau toate deschise la culoare – vara era galbena, iarna era argintie, iar primavara verde crud. Eu eram maro.
Mai tarziu am inteles toamna, am invatat sa o iubesc si sa o astept. Toamna e mistica, e complexa, e anotimpul simturilor. Aerul rece miroase a iarna, dar nu e iarna, miroase a mere coapte, miroase a lemne arse si a scortisoara. Toamna e sobra si darnica.


Merele sunt semnatura toamnei, iar daca le pui alaturi de scortisoara si cuisoare imaginea e completa. Mirosul lor mi-a invadat casa 2 zile si a fost minunat.
Majoritatea deserturilor pe care le-am facut pana acum au fost inspirate fie de o fotografie, de un gust de un miros. Exista cateva bloguri care m-au facut mereu sa stau minute in jur uitandu-ma la o fotografie. Prajitura de azi, o vazuzem ca si fotografie acum multa vreme dar nu am apucat sa o pun in practica dar cand am vazut-o din nou la Tartellete m-am hotarat ca merita sa incerc.
Eu am folosit mere, asa cum stiam eu reteta originala, si am facut alt mousse pentru bucatile de mar, mai potrivit din punctul meu de vedere.

Compot de mere

750 ml apa
4 mere medii
100 g zahar brun
cuisoare (4)
scortisoara (2bete)
o nucsoara (sau o lingurita de praf de nucsoara daca nu o aveti intreaga)
1/2 dintr-un bat de vanilie

Se pun toate intr-o oala si se dau intr-un clocot. Se micsoreaza focul si se lasa pe foc inca 20-30 minute, pana merele sunt moi.
Se scurg merele si se pune deoparte lichidul.

Baza

150 g ciocolata amara
55g unt
30 g de gavotte (clatite dantelate). In lipsa, se pot folosi cornflakes
60 g migdale prajite

Baza incape intr-o tava de 20/ 20 cm

Se maruntesc clatitele si migdalele (nu f tare) – se pot pune intr-o punga si sparte cu un sucitor.
Pe bain mare se topesc ciocolata si untul si se toarna apoi peste migdale si clatite. Se pune amestecul in tava pregatita si se lasa la racit.

Mousse caramel

100 g zahar
apa (2 linguri)
28 g unt sarat
240 ml smantana dulce pentru frisca

Zaharul si apa se pun pe foc mediu mare, fara a amesteca pana se obtine un caramel inchis la culoare. Intre timp se incalzesc 60 ml de smantana de frisca. Dupa ec caramelul e gata se adauga cei 60 ml de frisca incalziti si untul cu grija. Se amesteca pana totul e dizolvat si cand se raceste se amesteca cu restul de frisca batuta. Se pune peste baza prajiturii si se lasa in frigider sa se stabilizeze.


Mousse de mar
55 g de mascarpone
25 g de zahar pudra
1 ou separat
3-4 g gelatina+3 lg de apa rece
vanilie
75 ml smantana pentru frisca

Se bate mascarpone cu zaharul. Se adauga galbenusul si se bate pana e incorporat.
Gelatina se pune la dizolvat in apa rece, apoi i se adauga 2 lg din smantana de frisca si se baga in microunde pentru cateva secunde pentru a se topi gelatina (daca se supraincalzeste gelatina nu va mai fi buna). Se adauga gelatina la amestecul de mascarpone, apoi se incorporeaza albusul batut spuma si frisca batuta.
Merele scurse se taie patratele si se amesteca in mouse. Se pune peste stratul de mousse de caramel si se lasa in frigider sa se stabilizeze.

Din 120 ml de compot si 1,5 lgt de gelatina se poate face glazura prajiturii.

One response to “Pomme D’Eve

  1. Nu vrei sa adaugi putin umor siteului tau :P? O poza haioasa cu animale care se schimba in fiecare zi.
    Daca da, vezi pec animalici.ro/pentru-siteul-tau

    Iti multumesc pentru sugestie, dar nu cred ca se potriveste cu temetica blogului meu.

Leave a Reply

