Gulas

Dupa ce ne-am casatorit, bucataria sudica a acaparat bucataria noastra: asta stiam, asta trebuia sa manance si M, obisnuit cu bucataria ardeleneasca si ungureasca. Nu stiu daca i-a fost greu sa se obisnuiasca, nu mi-a zis.
Mai tarziu, am inceput sa inteleg farmecul altor culturi, a altor bucatarii.
Ieri am incercat sa-l surprind pe M cu goulas, traditional unguresc, iar reactia a fost pe masura: mancarea a fost apreciata si savurata cu placere.


50-100 g sunca afumata
700 g carne de porc sau vita (eu am folosit pulpa de porc) taiata in cubulete mici
ulei/ unt (eu am folosit unt)
2-3 cepe tocate marunt
3-4 catei de usturoi taiati marunt
2-3 linguri de paprika dulce
chimen (1 lingurita)
25 g faina
30-40 ml otet din vin rosu
50 ml suc de rosii si optional pasta de boia
2-3 cani de concentrat de vita/ porc (fie apa fiarta+ cuburi, fie apa in care ati fiert in prealabil oase de vita/ porc)
sare
2 ardei grasi rosii taiati patratele

Intr-o tigaie mare, se caleste sunca pana e rumenita bine. Se scoate pe o farfurie. In tigaie se pune unt/ ulei si apoi ceapa si usturoiul. Se calesc pana se fac sticloase. Se adauga parika, chimenul si faina, amestecand in continuu aprox 2 minute. Se adauga otetul si pasta de rosii si se mai amesteca cam 1 minut (este destul de gros amestecul). Apoi se adauga: carnea, sunca calita, ardeii, concentratul. Se fierbe la foc mic cam 60 minute – pana ce sosul scade suficient. Se poate servi cu piure, cartofi natur, paste.
Daca vreti sa faceti supa goulas, se adauga 1-2 cani de bere odata cu carnea si nu se lasa sa scada prea tare.

Leave a Reply

